tirsdag 2. september 2014

Go long!

Endelig turte jeg å sette ut på en litt lengre tur. Har holdt turene innenfor 6 km siden jeg startet. Variert på terreng, hastighet og intervaller. Men innenfor avstanden. 
Unntatt en gang da jeg løp meg vill og da ble det nesten 7km, hehe.  Så visste det eeeegentlig at jeg ville klart mer. Men det er noe med det, når man er alene der ute i en løype som er ny og lengre enn du har vært i før.. Så begynner tankene å løpe (haha, så du hva jeg gjorde der :P )... 

"Får jeg løpesting underveis?" 

"Er det mange oppoverbakker?"

 "Får jeg til å jogge uten å stoppe?"

 "Er jeg i god nok form????" 

Så jeg startet suuuperrolig, så rolig at jeg kunne synge sammen med musikken min. Kanskje pinglete av meg, men jeg velger å tenke at jeg tråkka varsom uti det slik at jeg kommer garantert til å slå tiden min neste gang og få DEN motivasjonsboosten :P 

Fikk også nydelig vær med meg og det hjalp utvilsomt! Lagde meg ny musikkliste før jeg dro ut og det gir alltid en god kick. 




Btw, brukte litt over en time på 8,3 km. Ikke akkurat maraton next, men det er en god start på veien! 

Jeg er og blir en eksplosiv type. Men det er kanskje derfor jeg liker løpinga mer og mer. Det er så annerledes enn styrketreningen og yogan. En kombinasjon av disse 3 aktivitetene vil bli bra! 

Min lille rookie løper inni meg jublet ved enden. Jeg tok til og med ett lite seiershopp og fikk noen rare blikk av naboen. Jaja, små gleder for alle! 


- Ulz - 

Ingen kommentarer: