onsdag 27. august 2014

Lapper fra July med quinoa

Jeg bare MÅÅÅ dele denne oppskriften med dere. Har virkelig falt for denne og laget den nesten hver dag i en uke. 
Det startet enkelt med at jeg kjøpte en pose quinoa på iHerb, uten å vite hva jeg skulle bruke det til. Jeg har begynt å teste litt med andre matvarer enn egg og cottage cheese, og må si jeg ble glad i quinoa. Det er frø, men sies å være korn, og kan anvendes på samme måte som ris. Altså i salater eller på tallerken i stedet for ris. Den inneholder alle 9 essensielle aminosyrene så helt genialt hvis du spiser lite eller ikke noe kjøtt. 
1/3 kopp inneholder ca 160 kcal, 2,5 gram fett, 3 gram fiber og hele 6 gram protein. Info hentet herfra. - http://vegetarian.about.com

Ok, tilbake til denne yummi oppskrifta - på lapper!
Den er hentet fra http://juliannely.blogspot.no, mer nøyaktig her

Kopi fra blogg: 

Oppskrift til ca 7 lapper

Ca 1 dl quinoa (nykokt eller kalde rester) 
Ca 1 dl lettkokte havregryn (evt. glutenfrie hvis du er veldig sensitiv)
2 egg
2 ss cottage cheese
1 ss rapsolje eller cocosa
En liten klype salt




Jeg la til kanel og litt honning i mine :) Er og blir en søtmoms! 
Kjørte blandingen i nutriblasten for å gjøre den smidig. Lappene blir litt mer luftige og konsistensen minner på vafler. Ble konge godt! Stekte dem også i kokosolje. 







Nooo, she didn't.....?! 



Yeas, she DID! Mabel sirup!!!! Yummi yumi I got love in my tummy! 

Jeg er ingen kokk - enda - på kjøkkenet. Så de oppskriftene dere finner her kommer fra noen eller noe sted. Har ikke kommet så langt at jeg kan begynne å eksperimentere helt enda. 

Disse lappene anbefaler jeg virkelig :D 

- Ulz - 



Ingen kommentarer: